Tjejmilen?

Jag har tydligen vunnit en anmälan till Tjejmilen. Ibland tänker man inte innan man är med i utlottningar. Nu blir jag ju tvungen att springa. Detta hade inte varit ett problem om det inte vore för att min hemska astma och allergi stoppar min planerade löpträning. Efter några kilometer är pulsen uppe i 200 av astmamedicinen, lungorna är slut på luft och det rinner ur ögonen. Dessutom har jag ingen att springa med. Kanske kan jag muta syster, för hon löptränar i alla fall, till skillnad från mig.

Det postiva är att jag klarar av att springa en mil på vilja, utan löpträning, med spinning som substitut och i augusti är pollenhalten längre. Vi får se hur det blir då. Om Jontes fot är bra kanske vi springer en provtur imorgon, annars inväntar jag bättre tider och fortsätter lyfta vikter på gymmet istället.

image322

Detta föreställer inte heller mig, utan är lånat från Polar.

Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback