Kärleksfulla ord.

Vi är dåliga på att beröma varandra. För dåliga på att ge varandra komplimanger. Hur ofta gånger tänker man inte:

" Gud vilken härlig kompis jag har. Tur att jag har henne."
" Fan vilka snygga armar hon har, tänk om jag hade dem."
" Å, vilken bra blogg hon skriver, tänk om jag också skrev så."

Men vi säger det inte. Inte alltid, i varje fall. Istället maler tanken i hjärnan och man avundas egenskaperna lite för sig själv. Jag fick en komplimang igår och det värmer fortfarande i hjärtat. De små, snälla orden, så enkla men så svåra att få fram. Jag försöker säga vad jag tänker, för att göra andra glada. Det ska de vara. Med mer komplimanger och mer kärlek hade vi haft en bättre värld med människor som kände sig snygga, smarta och snälla. Och det är inte illa!

Andras kommentarer
Postat av: Sandra

Vilket bra inlägg! Jag tror också att kärlek löser mycket och från och med nu ska jag bli lite bättre på att ge komplimanger och inte bara kritik jämt. Kram och trevlig helg!

Postat av: Anonym

hehe din duk är nog kickass fin! =)

2007-06-16 @ 09:39:07
URL: http://crazypill.blogg.se
Postat av: emma

du är bäst!

2007-06-16 @ 14:32:56
URL: http://sweetdream.blogg.se
Postat av: pappa

Du har så rätt Elli. / håller med dig helt o fullt ,,
kram

2007-06-16 @ 17:12:41

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback