Hur firar du?

Så är vi då lediga och den Svenska Flaggans ska firas, liksom vår Nationaldag. Förutom högerextreministers- och vänsterextreminsters demonstrationer märks det mest genom att inga bilar åker på gatan,  genom att det spelas svensk musik på radion och genom att affärerna har kortare öppettider.

Vår nationaldag har sitt ursprung i att Gustav Vasa valdes till kung den 6 juni 1523 samt att 1809 års regeringsform skrevs under samma datum, vilket jag läser om på det Nordiska Museets
hemsida. Jag ska ägna min nationaldag åt att fika med vänner, sola i solen, äta jordgubbar och glass och kanske lite sill. För något svenskare än svensk sommar finns inte. Inte för mig i varjefall.  Det skulle vara Björnes Magasin i så fall.

                                              image299

Andras kommentarer
Postat av: Sandra

Visst är det svenskt och underbart med svensk sommar! Tyvärr kan jag upplysa dig om att alltför många människor firade nationaldagen genom att shoppa och strosa runt i kupolen. Trots underbar sommarvärme och strålande sol ute.


Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback