På gymmet.

Gymmet fredag morgon 07.30. Det är jag, en tant som sitter på en maskin i sin egen lilla takt och så två killar. Den ena är lång och smal med lite halvpunkig frisyr och jag får för mig att han är där för att bli större. Den andre har x antal för många kilon och verkar vara där för att han vill bli mindre. TIllsammans är de på gymmet varje morgon, stannar en kvart vid varje maskin som de har på sitt gymschema, tar så lätta vikter att de kan kasta dem uppåt och pratar i ett om bilar, motorer och världens fenomen. 

I det här tempot, funderar jag, får de tillägna varje morgon resten av livet på gymmet och inte ens det borde hjälpa. Men å andra sidan är det inte fy skam att umgås arla i morgonen, om det är det de vill.

image360

Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback