Inget inredningsproffs direkt.

Jag är inte särskilt bra på heminredning. Jag gillar att handla fina saker och jag vill gärna ha det fint, men tycker att det är lite halvsvårt att veta hur man ska bete sig för att det ska bli snyggt på riktigt. En som dock är sämre än mig på att inreda är min nuvarande hyresvärd i min andrahandslägenhet. Ja, i jämförelse med henne är jag rena proffset. När jag kommer in i lägenheten hittar jag både en stor solfjäder på väggen, en jyskhurts som går sönder när man rör den, en gul strukturtapet som är full av bubblor och ett blåmålat kök med en massa fläckar. Dessutom en loftsäng fastsatt i en kätting(se bilden), som enligt min hyresvärd kan "öka värdet" när hon säljer lägenheten.

Nu har jag satt in lite egna saker och försöker få det hemtrevligt. Jag letar dock redan efter en ny lya.

image375

Förutom flytt, ikea och slit och släp innehöll helgen en trevlig grillfest hos Linda. Bussresan dit tog 42 minuter från Brommaplan och de bor mitt ute i ingenting. Ett vackert ingenting, med sjötomt, högt i tak och en underbar veranda. Det var verkligen värt en och en halv timmes resa. Dessutom ofattbart trevligt att träffa en del gamla vänner igen och underbara Hanna som jag träffar för sällan. Fram tills nu.

image376

Hanna, Camilla och Sebastian.




Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback