60-talister

Det är Borlängefesten i dagarna och vi var ute med jobbet igår. Borlängefesten innebär dels att du betalar hundra kronor för att dricka öl till tonerna av Svenne Rubins och dökött, dels att stan befolkas av 60-talister.  Jag har alltid facinerats av 60-talister. De måste ha blivit så präglade av sin ungdom på åttiotalet att de bestämde sig för att bevara den hela livet ut. Jag ser Carola, Alice Cooper, Coca Cola och en vilja att vara modemedveten, som inte fungerar ända fram, i deras ansikten och utstyrslar. De är individualister, som inte riktigt lyckades nå sitt mål och en generation som hamnade i kläm mellan 50-talisternas och 70-talisternas starka framtoningar.

Någonstans där njuter de av de enda dagarna under sommaren som är anpassad för dem. Folköl och dunka dunka.

                                       
image358

Andras kommentarer
Postat av: En 80-talist!

Jag avundas 60-talister. De fick leva under de härliga dagarna. Växa upp med 70-talets härliga musik för att sedan gå in i tonåren i denna underbara period full med ny teknik och personligheter, även kallad 80-talet!
Vad har vi idag på 2000-talet? Idol, Alex Schulman, Paris Hilton och främlingsfientlighet!
Nej, tack! Ge mig lite Dallas, "unga" Lasse Brandeby, lite härliga slingar av Van Halen och festen är fixat.
Good Day!

2007-07-11 @ 09:18:54
Postat av: Ella

En åttiotalist: Jovisst är det så, men främligsfientligheten var väl ändå som störst i början av 90-talet, det finns andra än Hilton och co att se upp till och någonstans tror jag ändå att den kommande generationen, vi och 90-talisterna, slår sina kloka huvuden ihop och försöker åstakomma en bättre värld.
Kanske beskrivs vi en dag som de där mupparna som har några leggings och tunikor på oss, låt gå för det, alla generationer har väl sina grejer. Ovanstående tycker jag är specifikt för 60-talisterna. Sedan finns det säkert otroligt mycket bra med dem också, men det överlämnar jag till någon annan att skriva om...

Postat av: Sandra En 70-talist

Visst är det underbart och fascinerande att det är sådana otroliga skillnader mellan generationerna! Att sitta och titta på kort på mamma i unga år och undra hur i hela friden de kunde se ut som de gjorde och några år senare se precis likadan ut själv. Sen tror jag att det kommer både ont och gott ur alla generationer och att det alltid kommer att finnas människor som "fastnar" i det gamla vare sig de är 50, 60, 70. 80 eller 90-talister, men jag kan nog hålla med dig om att 60-talisterna verkar vara fler som fastnat än övriga generationer.

2007-07-11 @ 11:01:02
URL: http://swilla.blogg.se

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback