UTMANING 2

UTMANING 2 består av en hel del frågor som ska besvaras, men jag är en av få som alltid gillat det där med enkäter och grejer, så det är bara att sätta i gång och svara. Dessutom vill jag nu även lägga till E bland de utmanade. Nu är ni tre och ni vet vilka ni är...


 

Om min helg kan ni läsa nederst i inlägget...


Hur länge har du bloggat?
Började nog skriva blogg i oktober för ett år sedan men kom inte igång på riktigt förrän i somras tror jag... Om inte dagbokskrivandet på Lunarstorm gills, och det borde det ju, i så fall var det 2001 någongång. Nu mer bloggar jag enbart här.

Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?
Hade nog ingen bild av dem, var mest avundsjuk för att de fick skriva och inte jag...

Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Jag vet inte riktigt, någon av alla modebloggar tror jag att det var...

Hur känner du inför dina första blogginlägg när du såhär i efterhand läser dem?
Läser dem aldrig. Skriver mest för skrivandet skull och glömmer sedan vad jag skrivit. Men det är skoj att läsa gamla dagböcker och så...

Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
5-10 stycken kanske...

Av de bloggar du läser; hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
En eller två modebloggar blir det nog.

Nämn en bloggare (obs länka!) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om:
Hm... Har ingen sådan favvo... Återkommer med det isåfall. Men av någon anledning har jag fastnat för Legally blondes blogg har jag alltid gillat. Men jag vet inte om hon är så olik mig... Mer lik skulle jag tro...

Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Vet inte. Vissa tycker att det är bra för att de vet vad som händer i mitt liv utan att jag behöver redovisa allt, främst då familjen. 

Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Vet inte, men det utgår jag ifrån. 

Har du hittat en gräns för hur privat du vill vara i din blogg eller tänjs den gränsen hela tiden?
Sunt förnuft gäller väl här, som med det mesta i livet.

Nämn några saker som du aldrig bloggar om och varför:
Det som andra inte har med att göra och det som kan misstolkas.

I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse tror du?
Bekräftelse och bekräftelse, det är självklart roligare när fler läser vad jag skriver. Det främsta skälet till att jag skriver är att jag älskar att skriva. Punkt.

Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Nja. Nä. Men man kan få veta vad som händer i en persons liv.

Har du träffat folk IRL efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? Och i så fall: Var de som du trodde att de skulle vara eller blev du förvånad?
Nej det har jag inte gjort.

Tror du det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Ja, det tror jag faktiskt. Man måste vara medveten om var gränsen går och vad man kan lämna ut om sig själv utan att det kan vara skadligt. Är man inte trygg i sig själv och lämnar ut för mycket kan det få negativa konsekvenser, tyvärr...

Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar?
Nej.

Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller i andras bloggar?
Nja, minns inte. Så nej.

Hur ser bloggandets nackdelar ut för dig?
Det tar av ens tid som borde gå till studier, för det är då jag fastnar lättast.

Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I så fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
Ja på båda frågorna.

Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
Det kan ge ökad förståelse, men också ett ökat tryck att passa in. Även om det låter präktigt så tror jag inte att modebloggarna medför ett enbart positivt intresse, utan även en ökad fixering.

Avslutningsvis 1: Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Att jag får tillfälle att skriva av mig mer informellt.

2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet betytt för dig?
Inspiration och nöje. 


Nu vet ni allt om mina tankar om bloggande. Kanske kan det tillföra något för någon... Jag återkommer med en mer normal blogg så småning om. En lugn, trevlig och behaglig jobbhelg som avslutades idag med tacos, negerbollar och yoga framför tv;n( ska bli en ny morgonvana...). Imorgon är det mer vardag än på länge och dags för lite mer normala rutiner. Några dagar i alla fall. På torsdag är det dags för Stockholm och Rockbjörnen och lite fest med vännerna, men innan dess; plugg, träning och vila!

Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback