Livet och framtiden

Funderar lite över sommaren och framtiden, det var länge sedan jag hade valet att ha möjlighet att göra vad jag vill, eller valet har man väl alltid, men studieuppehåll har känt som ett dåligt val och inte ens ett alternativ. Dessutom gillar jag att plugga, eller närmare bestämt, jag gillar att lära mig saker och jag gillar att leva som student utan bundna tider.

Helst skulle jag vilja ha sommarlov, jag har inte varit ledig mer än ett par veckor i rad sedan jag var 16. Men å andra sidan kommer jag att få ha sommarlov alla somrar resten av mitt liv. Ljuva tanke. Något säger mig att det inte kommer att bli så. Hm. Vi får se vart livet för mig. Lite planer har jag i varje fall, som alltid.

Andras kommentarer
Postat av: Linda

tjohej på dig!
Ja du, vart tar framtiden vägen? Efter gårdagens vikariat har jag börjat tvivla - vet i sjutton om jag passar som lärare. Fixar inte ledarskakpsbiten. Jag har allvarligt börjat fundera på att börja forska. Men det enda jag skulle kunna forska i är ju pedagogik/didaktik eftersom det är enda ämnet jag har 60p i efter examen - och för att kunna forska i det kanske man måste jobba lite iaf..... ond cirkel.
Kram kram

Postat av: Sandra

Lagom med planer och lagom med ovisshet är nog en bra kombination för att hålla en bra struktur på sitt liv och ändå inte få tråkigt. Och det ordnar sig alltid, det mottot har jag levt efter i snart 30 år och än så länge har det stämt så jag litar på det!!

2007-01-17 @ 13:58:12

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback