Förlorad kontroll

Jag har ett stort behov av att ha kontroll på saker och ting, oavsett om det handlar om när tåget går, vad som hände på senaste personalfesten eller att skriva uppsats. Just nu saknar jag kontroll. Om två veckor ska jag hålla i ett projekt med en mediaklass och för tillfället vet jag inte ens hur programmet projektet ska göras i fungerar, ännu mindre vad projektet ska gå ut på. Nu är det bara att ägna två veckor åt att öva, öva, öva blandat med etikläsning och en hög tankeverksamhet kring vad projektet ska gå ut på. Panik!

Det verkar annars kunna bli en trevlig praktiktid och en trevlig termin för övrigt. Nu ska jag dricka lite mer kaffe, läsa lite mer etik och fundera kring vad jag tillämpar för metod vid moraliska beslut. J påminde mig om att mottot jag uppfostrats med är etikens gyllene regel:

Man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad.

En bra grund att stå på är det i varje fall.

För övrigt: ett underbart roligt aerobics pass ikväll som jag hoppas på att jag bemästrar bättre än förra veckan. Dessutom kommer min kära svåger J ikväll. Jag har saknat honom den senaste veckan.


Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback