årskrönika 2006

Så var ännu ett år passerat i livet. Ett år, som så många andra år, hade kunnat passerat obemärkt förbi, om det inte var för att jag gav det några minuters eftertanke. Någon stilla minuts tankeverksamhet som talade om för mig att år 2006 var året då jag insåg att jag älskar mitt framtida yrke och kommer att trivs som lärare. Jag jobbade dock lite för mycket och umgicks lite för lite. Jag slutade röka och jag började löpa. Dessutom spenderade jag två underbara veckor på Spaniens stränder och resturanger med mina systrar och firade både en 50 års dag och en 80 års dag.

2006 var också året då jag än en gång förstod hur viktig familjen är, jag blev påmind om att jag har ett par underbara vänner och den bästa pojkvännen jag någonsin skulle kunna önska.

År 2006 var ett helt okej år, men år 2007 ska bli ett ännu bättre. Då ska jag älska lite mer och hata lite mindre. Ge lite mer och önska lite mindre tillbaka. Dessutom ska jag ta en examen och fundera på vad som ska komma här näst. År 2007 ska bli glädjen, värmen och kärlekens år. Punkt.

Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback