Sortera mera

Eftersom att tanken är att vi ska flytta ur vår trerummare om sisådär tre veckor insåg jag imorse att det kanske var dags att börja se över vad som ska sparas och slängas. Och eftersom jag kanske inte är den mest initiativtagande vad gäller att ta tag i tråkiga saker började jag med det roligaste. Min garderob. Ingen svår konst på ytan, allt det viktigaste är redan flyttat till Hägersten.

Men så satt jag igång och upptäckte att det var där jag förvarat alla dagböcker fån 1990-1999, alla brev, alla skolfoton och ja, allt av känslomässigt värde. Och så var jag fast. Jag kom inte längre. Några av breven och fotona bytte plats, något brev blev slängt och några dagböcker fick flytta över till en skokartong. Några minnen kom med glädje tillbaka, några känslor försökte jag med förtvivlan tränga bort. Annars var allt som det var från början: orsorterat, rörigt och ganska rörande.

Förutom detta fick jag ihop en påse kläder som ska ges bort till bättre behövande och en påse kläder som ska sparas för att någongång kanske användas igen. Effektivare än så var inte min dag. Åter till storstaden.

Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback