Som på gamla tider

Idag spenderar jag min förmidddag så som jag spenderat mina förmiddagar under fyra och ett halvt år: jag går upp, äter frukost, dricker kaffe, dricker mer kaffe och surfar alldeles för länge innan jag kommer igång med det jag ska göra. Mjukisbyxorna är på och tvätten är i tvättmaskinen. Jag går runt så tills jag blir tvingad att göra något annat.

Skillnaden är att idag planerar jag svenskan för de kommande åren, noga och innerligt, och jag har faktiskt inte surfat runt förrän nu, två timmar senare. Nästan inte i alla fall.

Förmiddagar som dessa är sköna att ha ibland, men jag föredrar faktiskt att ha ett jobb att gå till. Mjukisbyxorna är favoritplagget för en stund, men är inte så charmiga i längden, tiden framför datorn är bekväm och skön, men blir snabbt tråkig och kaffet börjar ge mig huvudvärk av vätskebrist. Nu är det dags att sätta igång med annat i alla fall. En eftermiddag med föreläsningar väntar, följt av en kväll med julbord och fest. So long.

Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback