Så nära, men så långt bort

Syster hade gjort världens godaste scampisoppa åt oss igår och det hettade som om vi var i Thailand på riktigt. Ännu en gång fick vi tillfälle att äta tillsammans, för det är mest det vi gjort den gångna veckan. (Som alla andra antar jag.) Snart har dagarna runnit iväg och var och en ska hem till sitt igen. Man längtar och längtar och så hinner man inte. Hinner inte prata om allt, hinner inte skratta åt allt och hinner inte vara tillsammans så mycket som man skulle önska. Å andra sidan har man ju mage att uppskatta sin familj och sina vänner när de inte finns där bredvid en i vardagen. De är ju ändå det viktigaste man har.

Man blir aldrig nöjd och man  vill alltid ha det man inte kan få. Egentligen borde man ta ett djupt andetag och börja njuta av det man har istället. Livet vore lite enklare och kanske lite bättre då, men vem har sagt att det ska vara enkelt?

Andras kommentarer
Postat av: Anonym

Godmorgon , idag har du chansen att vinna en plattång , gå in på min blogg för mer information :)

Postat av: Joanna Alm

Underbara, älskade. Alltid för lite tid. Jag drömmer om en vardag samtidigt som jag bara tänker på våra korta stunder och ler. Ler med hela min kropp.Vilka systrar! Vilken imponerande person! Vilken rörande trygghet! Tack. Och krya på dej.

2008-01-05 @ 19:06:29

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback