Min årskrönika 2007

Årets lärdomar
I år har jag lärt mig att närodlat alltid är bäst och att plattången drar mycket energi. Att det inte alltid blir som man har tänkt sig och att man inte kan vilja åt andra människor. Jag har lärt mig att det kan vara bra att lyssna in sig på musiken innan man går på festivalen, annars kan man missa stjärnor som Jason Mraz, och att stora kläder kan vara snygga kläder. Dessutom har jag fått lära mig att man ska ta vara på det man har för man vet inte när det inte finns där längre.

Årets Tv:
Greys, Greys, Greys, Greys och så julkalendern så klart.

Årets grannland:
Norge. Där syster bor finns mitt hjärta.

Årets plagg:
Mina två Acne Hex har varvats hela året kombinerat med både det ena och det andra.

Årets avslut:
Fyra och ett halvt års studier avslutades...

Årets nystart:
... och äntligen fick jag göra det jag ska göra och bo där jag ska bo.

Årets upplevelse:
Att uppleva en väns bröllop, att se Paris, systers Gotland än en gång och att njuta av konserter på Borlänges gator. Ovärderliga ting.

Årets band:
Juliette and the Licks, Bright eyes och Laleh har följt med från början till slutet. Band of Horses, Babyshambles; Mando Diao och Säkert har gjort årets skivor. Och ingen kan väl säga annat än att man borde vara årets artist om man släppt tre skivor på ett år. Bra jobbat
Linda!

Årets konserter:
Även fast året innehållit liveakter med både Mano Chao och The Hives var som vanligt Timbuktu och Mando Diao de som sken starkast och utstrålade mest. De levererar alltid och gör mig aldrig besviken.

Årets viktigaste bok:
Nu ska jag sjunga dig milda sånger. Vackrare än så blir det inte, inte viktigare än så heller.

Årets hjälte:
De som stått ut med att jag har haft mig själv som Prio ett denna höst. Tack. Jag behövde det.

Årets kämpe:
Emma, Emma, Emma. Du fixade det, en hel termin fixade du. Bra jobbat. Och lillan så klart. Damn, I love u!

Årets glädjerus:
Inte kunde jag väl ana att det skulle vara så skönt att vara tillsvidareanställd, men det är det.

Årets mest bekanta känsla:
Vill ha, vill ha, vill ha mer. Att bo i en storstad är sjukt frestande. Inte förrän pengarna är slut ger jag upp.

Årets nyckelord:
Förnyelse, omväxling och positiv stress.

Årets nyårslöfte:
Att prioritera bättre och att prioritera rätt. Att njuta lite mer.


Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback