Jag kan inte

Tydligen är det nyårsafton imorgon. Enligt mig är det en dag som alla andra, en dag man måste passera för att komma vidare, för att fortsätta sitt liv eller försöka förändra sitt liv. Det är konstigt ändå, för få saker börjar om vid nyår, de flesta nystarter sker i augusti och det är också då jag införskaffar mig en ny garderob, det är då jag försöker bli en bättre människa och det är då jag träffar nya människor och möter nya utmaningar.

Men nyår ska firas och idag vet jag inte ens hur vi ska fira det imorgon. Kanske stannar vi i Borlänge när vi ändå är där och lämnar kärran. Kanske är vi i Stockholm och fördriver kvällen. Jag är genomförkyld och rätt less om jag ska vara ärlig. Och det ska jag.

Vi köpte förresten nya garderober idag, så bildligt talat kan jag väl fira in det nya året. Men vi köpte fysiska garderober och inte innehållet i dem. Tyvärr. Det jag skulle säga var hursomhelst att de so mvi köpte garderoberna av var så sjukt trevliga att jag funderade på att fråga om vi skulle börja umgås. Kanske borde jag ha gjort det, för nu sitter jag här och tänker på hur skoj det hade varit...

Men, men man kan väl inte. Nej. Det kan man inte. Jantelagen.

Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback