Det viktigaste

Min polstjärna till syster har gett sin familj det finaste man kan önska och inget, inget jag någonsin skulle kunna få skulle kunna mäta sig med detta. Orden, innebörden, kärleken. Tårarna rinner med raketfart, jag ler under tårarna och jag är evigt tacksam för allt jag fått, för familjen jag fått och för kärleken jag får. Vi lär av varandra och vi utvecklas ständigt. Att lära av livet, att låta livet lära en och att vara tillsammans i glädje och sorg. Tacksamhet. Jag är för evigt tacksam.

Jag känner dej
Jag känner dej så väl
Dina fasor, dina våndor
Finns också i min själ
Du är mitt kött och blod
Du bär ett dyrbart namn
Och min kärlek
Utan villkor


Jag gör vad jag kan
Så stor och stark på dagen
Men så liten mitt i natten
När ingen ser, när ingen vet
Kommer gråten mitt i skratten
Fem fingrar ska skydda dej
Ett är månen s
Ett är solen
Ett är Polstjärnan bakom molnen
Ett är hopp och ett är tro
Handens fem fingrar
Vaggar dej till ro

Lisa Nilsson
Handens fem fingrar

(Det var ju synd att jag hann sminka mig innan...)

Andras kommentarer
Postat av: Joanna Alm

rörd. tack du syster. tack, tack du.

2007-12-26 @ 14:48:47

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback