VM-guld.

Carolina Klyft springer in ett EM-rekord och vinner ännu ett VM-guld. Jag kommer på mig själv med att gråta. Eller ja, i alla fall bli tårögd, som alltid när hon vinner. För en sekund undrar jag vad det är som får mig att bli så berörd, det är ju ändå bara en sport. Men så inser jag att det inte är själva guldet det handlar om, utan kampen bakom guldet. Viljan, engagemanget och tiden som hon har lagt ner för att nå dit hon är idag. När jag ser familjen på läktaren och tränaren som hejar, det är då de kommer, tårarna. Inget slår en stolt familj.

"Det är vägen dit som är mördan värd"

Jo, antagligen.

Andras kommentarer
Postat av: Elin

kul att det går så bra för dig!
får jag fråga vilket ämne du har utöver svenska?
Kul att veta för en som pluggar till just gymnasielärare:)

2007-08-27 @ 15:46:50
Postat av: Ella

Elin: jag är utbildad i mediekunskap också. Ville bli journalist från början, men ångrade mig. I höst undervisar jag även i "människan socialt och kulturellt" och i "arbetssätt och lärande". Riktigt roligt tror jag. Vad ska du bli lärare i för kurser?

Postat av: Elin

Wow, va kul! inte så traditionella ämnen då med andra ord. Jag har svenska som min första inriktining, så det blir 80 p i det, sen tror jag det blir religion eller psykologi kanske, har inte bestämt mig ännu:)

2007-08-27 @ 22:41:15

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback