Om tio år.

Jag dricker en ljummen öl, betalar glatt mina räkningar och väntar på att det ska bli min tur att duscha. En middag med vännerna får vara inledningen på en massiv helg med massa trevligheter.

Två veckor har passerat sedan jag först klev in på Infokomp, det känns som att jag har jobbat där forever. Nästan i alla fall. Mina elever har skrivit fantastiska personbeskrivningar om vad de gör om 10 år och det är nästan så jag får återkomma med en egen. Om tio år är de ett år äldre än vad jag är nu, om tio år har jag ingen aning om vem jag är. Hemska tanke. Jag har aldrig tänkt den förr. Faktiskt inte. Konstigt. Om tio år är jag 35...  Jag undrar vad jag gör då.


Andras kommentarer
Postat av: Lekne

Vet inte om det är till någon hjälp. Men om jag för 10 år sedan hade gissat på var jag befann mig nu, så hade nog enda rätt varit att jag har 2 barn. Resten hade jag nog aldrig kunnat tänka mig. Men en sak är säker. Den jag är nu är trevligare att ha att göra med, i alla fall om man är jag. (blev lite kryptiskt det där)
Men är det inte lite spännande att inte veta.
Vi kommer neråt om några veckor...
KRAM


Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback