Döda växter.

Det där med krukväxter är inte riktigt min grej. Jag tar död på det mesta och de flesta. Hemma i Borlänge har vi blommor överallt, Andreas älskar dem och sköter dem. Här i Stockholm har jag en Orkidé som jag fått av pappa, varannan vecka 30 min i vattenbad klarar jag av. (Pappa har varit tillsammans med en florist och kan numer allt om Orkidèer.) När Andreas var här sist vattnade han blomman ändå, den såg tydligen vissen ut eftersom den stod i solen, och så var min varannan vecka principen förstörd.  Nu ser den ännu vissnare ut. Solrosen på balkongen hade jag glömt att jag hade, det var så länge sedan jag var på balkongen.

Men låtsasväxten jag fått av mamma står i köket och är fin. Det får nog bli min melodi i framtiden börjar jag förstå.

image415

Andras kommentarer
Postat av: Lekne

konstigt. Mina blommor har inte heller överlevt... tills jag skaffade orkidéer... Nu älskar jag dem och har många. De gillar mig, men inte mina soligaste fönster...
Det löser sig skall du se, en dag hittar du också den blomman som passar dig.
KRAM


Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback