Två timmar senare...

... på Guldbaggegalan minns jag att en utav regissörerna till Förortsungar lovade pengarna tillbaka till alla som inte gillade filmen. Hon hade all rätt att vara kaxig och hon kommer inte att bli fattig. Förortsungar är en film för alla åldrar som innehöll allt från liv och död till kärlek och hat. En film som säger något viktigt om vårt samhälle och en film som får en attt inse alla de fördomar som finns samtidigt som man skrattar högt åt de underbara replikerna som barnskådespelarna ständigt slänger ur sig. En underbar film som alla skolklasser, alla tjänstemän och alla andra i hela Sverige borde se.

Åter till verkligheten och veckans avsnitt av Cityakuten.



Andras kommentarer
Postat av: erika

då kan jag lova dig att jag ska välja den nästa gång det är dags att hyra film.
PUSS

Postat av: cizzi

kul att du gillar min blogg =)

2007-04-02 @ 21:45:41
URL: http://fitnessbloggen.blogg.se
Postat av: kalaskulla

Åhh ella, jag har inte trean här! jag saknar henne så det nästan gör ont. abby alltså.

2007-04-03 @ 12:55:45

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback