Slänga i en kulörtvätt.

Jag bläddrar i lördagens DN och fastnar vid ett citat av Helena Rönnberg, chefredaktör på Vi föräldrar, som säger: "Hoppas att morgondagens pappor lika självklart som de tar del av barnen också kör en kulörtvätt och fixar storhandlingen".

Jag och mina tjejkompisar har ofta diskuterat våra pojkvänners förmåga till hushållsarbete och har kommit fram till en slutsats: Det är inte killarnas fel, det är mammornas. De som har mammor som alltid städat, lagat mat och tvättat åt sina söner har stora problem med att förstå vad som behövs göras, medan de med mammor(som min pojkväns, lucky me!) som ställt krav på att de ska hjälpa till hemma även gör det när de flyttar hemifrån och bildar en egen familj.

Jag önskar att alla mammor kunde förstå att man inte hjälper pojkarna genom att serva dem så in i Norden, utan tvärtom. Sedan vill jag inte säga att de bortskämda sönerna är dömda ftill evig lathet, men förutsättningarna är sämre. Det är i alla fall något att ha i tankarna för alla mammor och blivande mammor. Dessutom undrar jag varför pojkar får beröm för att de är duktiga med hushållsarbete, men aldrig flickorna...

Hursomhelst är jag glad att jag har en pojkvän som är minst lika bra som mig på att tvätta, diska, städa.

Andras kommentarer
Postat av: Lekne

Tjoho!
Ser att påsken varit bra! Här med!!!
Söta färger du har på sidan... men menyn till höger har samma färg som länkarna... så de syns inte. Prova en ljusare nyans i bakgrunden :-)
KRAM PÅ DIG!


Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback