Påsk = mat.

Trevligheter och njutning hör inte sällan ihop med mat. Högtider handlar om att förena familjen, att träffa vänner,  äta god mat och dricka gott. Påsken har innehållit många middagar, mycket godis, mycket alkohol och alldeles för mycket skräpmat. Jag är mätt och svullen. Min syster säger att det värker i hennes hud på magen för att den har växt så mycket. Det vet jag dock inte om jag tror på. Jag älskar högtider och allt vad de medför, men min kropp slår nästan bakut av all mat. Ändå äter jag. Mycket. I morgon är det en sista påskmiddag hos mormor och sedan  är det förhoppningsvis vardag igen.

Dagen har vi spenderat med en lång cykeltur till Torsångscafé där vi njöt av glass i solen och blåsten, kebab framför Wallander Hemligheten och godis till Saltkråkan. Jag avslutade nu med lite naturell Yogurt för att minska magkatarren. Behöver jag säga att jag ser framemot morgonpromenaden som väntar imorgon..?

Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback