Den första fyllan... elva år senare

Idag för sisådär elva år sedan var jag berusad för första gången. Nog hade jag smakat innan, men aldrig varit sådär full. Vi fick kämpa länge innan någon dum idiot på väg in till systemet gick med på att handla alkohol till en 14-årig flicka som stod utanför. Tänk vilka människor det finns. Tillslut fick jag min cider och full blev jag. Men faktiskt bra full, härligt full. Jag flög av cykeln när jag cyklade och njöt av den konstiga känslan att göra illa sig utan att det känns. Mycket annat konstigt hände även den kvällen och jag minns bland annat Frittes härliga folköl med violtillsats.

Många spritupplevelser har varit betydligt värre än den första och jag minns denna Valborg med ett leende på läpparna. Nästan som om det var igår. Det finns många fler Valborgsmässoaftonar jag minns med glädje. Emma som klampar i höga klackar genom stora vattenpölar och blir räddad av den som skulle komma att bli hennes livs kärlek. Vilket även påminner mig om att det  imorgon är fyra år sedan blev jag tillsammans med min Andreas. Det om något är värt ett stort kalas. Den som lever får se vad som händer.



Ikväll firar jag nog genom att dricka någon enstaka öl och kanske äta lite chips. Man är ju inte 20 längre och definitivt inte 14.

Andras kommentarer
Postat av: jojo

Du är knallsöt. vilka tider. du får mej att skratta galet.

2007-05-04 @ 20:23:26

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback