Bäst i böckernas värld

Efter att ha läst Stieg Larssons två första böcker, som är litterära underverk i sin genre, bytte jag till något helt annat. Jag hade sett fram emot att läsa Kalla det vad fan du vill, så mycket att jag valde att beställa hem boken, men hela boken är en lång strävan att vara kontroversiell och att belysa vårt fördomsfulla land att allt bli patetiskt och förutsägbart. Språket som ska vara underhållande är bara platt och alldeles för långt ifrån Jonas Hassen Kehmirs underbara böcker.

Efter halva boken klarade jag inte mer och nu vet jag det och jag behöver inte be mina elever läsa den i hopp om att det ska förstå vår värld bättre. Det finns andra som gör detta mycket bättre. Tack
Jonas.



Bild: Nordstedts förla




Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback