träningsdags

Mitt lilla liv just nu är ett liv i mysbyxor. Jag går min morgonpromenad, äter min gröt, gör mina inlämningsuppgifter ständigt avbruten av mig själv, mitt surfande och mitt msn:ande, vilket gör att det tar hela hela dagen. Träningen vid fem tiden är därmed dagens höjdpunkt. Både socialt och klädmässigt.  Då sätter jag på mig träningskläder istället för mysbyxor, jag tror att det kan räknas som ett litet framsteg.

Och just av den anledningen har jag kommit fram till att jag ska få köpa en megafin mysdress från Nike. Dyr är den, men stretchig, mjuk och fin! För ska jag sitta framför denna skärm i tio veckor med min uppsats, så måste jag göra det med stil, så mycket stil som det kan vara i myskläder i alla fall.

På tal om uppsatsen, så har jag efter en natt med våndor och ångest beslutat mig för ett ämne.

"unga tjejer mår så dåligt att de vill dö" - en kvalitativ studie om att växa upp i ett mediesamhälle blir titeln.

En blogg kommer startas i enbart det ämnet för att ta lite mer av min tid. Vänta med spänning på en fortsättning.

För övrigt snart dagens höjdpunkt - stepintervall. Jobbigt, roligt, skönt!
På fredag är det dags för Mando Diao. Längtar.


träningsdags

Andras kommentarer
Postat av: sys erika

snygg sys jag har! ser fram emot din blivaned blogg och dessutom din uppsats. kommer bli spännande, men mycket jobb förstår jag. puss å kram

Postat av: emma

tycker om att läsa din blogg (när jag nån gång ibland får tillgång till en dator).jag saknar dig!!!! kRAM em

2006-09-20 @ 18:02:52
Postat av: Göran Karlsson

Hej Elli. Vilket svårt men otroligt spännande ämne du väljer. Anar att du tänker på krav, konsumtionssamhällets styrning av vad lycka är för var o en o vilka vrångbilder som kan styra våra liv. /kram ha det bra

2006-09-21 @ 09:57:57

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback