studentlivet

Idag konstaterar jag bara att studentlivet inte är så mycket att gnälla över ändå. Denna dag är en hetl vanlig pluggdag vilket innebär att jag har tid med lunchspinning, fika med K och bio ikväll. Plus att jag har tid att sitta här och slöa. Det är bara att inse att detta förmodligen är sista året jag har tid med ett sådant här lyxliv. Men å andra sidan har jag inte haft semester sedan jag var 16, något att jämföra med alla sommarlov jag har framför mig!

Nu hoppas jag bara att den kära Alliansen skyndar sig att ta bort taket för hur mycket en student får tjärna. Så mycket som jag har plågats av dessa regler så tycker jag att jag är värd att få lite nytta av det jag jobbat också. Förövrigt det enda positiva med en blå regering. (Förutom att man får tjärna 36 000 kronor utan att skatta.)

Så skynda skynda, låt mig tjärna mina pengar!


Andras kommentarer
Postat av: Lillan

Jag röstar på dej i nästa val. Då k a n s k e jag har börjar plugga oxå.

Nu laddar jag för premiär.

2006-09-27 @ 18:13:19

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback