nya vanor

Som varje morgon väcktes jag av asfaltsläggarna klockan kvart i sju. Det är ett riktigt ovänsen traktorerna för och har så gjort varje morgon i två veckor nu, vilket för min del resulterat i tidigare vanor. I morse var jag ute och traskade klockan sju, medan A låg i sängen med kudden över huvudet för att kunna somna om. Men tidiga vanor behöver inte innebära dåliga vanor. Det finns en viss tjusning över att ha samma rutiner som andra vanligt jobbande människor, som student kan man lätt vända lite på dygnet.

Föreläsningen idag var oerhört förvirrande och berörde inte riktigt mitt favvoämne. "2+2 behöver inte bli 4, det beror helt på hur man ser på det..." Okej, filosofiska tankar kan vara intressanta, men inte då man försöker förstå vad argumentationsanalys är. Just då är konkreta fakta det enda jag behöver. Ärligt talat; Mkv C är ingen superkurs. Väldigt spretig, ojämn och tråkig!

Handlade lite idag för att pigga upp mig själv efter filosofigubben. En ny kappa från HM, som inte var röd utan svart och kort. Den röda var fantastiskt fin men dessvärre inte fantastiskt fin på mig. Den svarta kändes mer som jag. Därav beslutade jag, efter mycket om och men och efter att hämtat en arbetande J som smakråd, att det fick bli en svart jacka. Som kompensation köpte jag en röd, lång stickad tröja på Vero Moda, gick med i deras klubb och fick förhandsvisningsbiljetter till Djävulen bär Prada. Den snälla expiditen gav mig t.o.m. två för att jag skulle slippa gå själv, så nu ska jag och yngsta syster på bio imorgon!

Tränat järnet idag. Ont i varje liten muskel och kom fram till att jag blir tvungen att köpa nya aerobicskor också. Inte bra! Men satan vad slitna och osköna de jag har är, för att rädda knäna är detta ett måste. Roligt pass förövrigt.

Till kvällsmat blev det havregrynsgröt. Blir lätt så när A jobbar. Nu ska han till Norge och fiska hela helgen så vi får se vad min kost blir att bestå av då. Antagligen pasta, take away, gröt och godis. Inte så illa det heller...

Andras kommentarer
Postat av: erika

men.. jag då ?

2006-09-26 @ 22:35:28

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback