ledig söndag

Lediga söndagar kan vara något av det bästa som finns. De är lämpade för att göra så lite som möjligt på så lång tid som möjligt, en möjlighet som inte annars finns. I varje fall inte i mitt liv. På lediga söndagar får man inte plugga, man får inte städa och man får inte stressa upp sig. Däremot får man gå höstpromenader i solen, dricka en massa kaffe, slappa framför tvn och äta middag hos föräldrar eller svärföräldrar. Samtligt av ovanstående är gjort idag, förrutom det sista. Lagade nämligen köttfärslimpan själv dagen till ära. Resultatet vart tyvärr inte som mammas.

Jag kallar dessa söndagar för just "lediga söndagar", för att det finns väldigt få av dem. Minst varannan helg tillängnas jobb. Alldeles för många tillägnas huvudvärk. Denna söndag är jag lagomt bakis. LIte trött, lite sliten men klarar av att inte ligga däckad.

Vin igår igen. Tror att partypinglan inom mig är tillbaka, efter ett kortare , men välbehövligt uppehåll.

Valet närmar sig med stormsteg. I natt bidrog jag med lite demokrati då jag debatterade med en vilsen, gammal folkpartist. Ritktigt skoj. Dessutom fick jag en massa kaffe, som jag skvätte ut och alldeles för många kakor. En minnesvärd nattlig aktivitet.

Nu är tiden slagen för att starta det stora soffdeget, med A som är mer sjuk än bakis. TIll skillnad från hans bedårande flickvän. Peace out som min svåger J skulle ha uttryckt det. Undrar just hur han mår idag...

Andras kommentarer
Postat av: kalaskulla

har aldrig lärt mig så mycket om den borgerliga alliansen som igår natt! hahaha


Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback