det som inte dödar

Vetenskapsteori. Popper och Kuhns värld mot min vilja. Helt plötsligt har jag förstått skillnaden mellan en B -och en C-kurs. Helt plötsligt är det heltidsstudier på heltid, inte heltidsstudier någratimmariveckan med massa tid över. Helt plötsligt är jag fast vid en krånglade dator och funderar på hur fort Peter på Leasy kommer med en ny.

Men det som inte dödar en gör en starkare. Kanske blir jag lite mer allmänbildad av detta. Liksom helgen, har fortfarande inte bestämt om jag ska skratta eller gråta. Men jag har fått lite mer rätsida på det hela och skrattar högt för mig själv emellan åt med Js ekande, förvånade och chockade röst i bakhuvudet:

" Gråter hon nu?"

Hahaha. Det kändes som man var tillbaka på högstadiet, men vad gör man inte för att få vara 16 igen, om så för en kväll? Och hursomhelst och trots allt, så hade jag riktigt roligt. Dessutom gjorde jag inget jag ångrar och då överlever jag igen och blir lite lite starkare, en gång till. Snart kommer jag bärande på en häst. 

Nån måtta får det vara, nu är jag 24 igen och måste fortsätta att diskutera Popper med mig själv och den elaka datorn.

Löpning i eftermiddag med tanke på löftet om tjejklassiken jag gav i lördags. Bäst att sätta igång genast, för jag står vid mitt ord. Oavsett tillstånd och mental ålder.

Andras kommentarer
Postat av: sys erika

klart du ska få en kommentar min sys! du är redan så stark och världens bästa! ...kan inte tänka mig vilken dunderstjärna du kommer vara när du är "stor" =)

Imorn ses vi! TJOHO vad jag längtar!

KRAAM

2006-09-04 @ 21:18:21
Postat av: johanna

hhaha..."gråter hon nu?" ja hugaligen....som sista april då man var 16? lite galna upptåg, lite skandaler, lite dansa-ågon-under-bordet och lite billigt vin, lite minnesluckor och framförallt det faktum att man behöver vara minst två för att reda ut vad som eg hände kvällen innan..


Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback