äntligen fredag

Antingen så är det en veckas chockartad träning som gjort att jag nu snorar ihjäl mig eller annars det öppna fönstret i sovrummet. I vilket fall som helst så vaknade jag i alla fall i morse med hals- och öront och en rejäl förkylning. Efter en dag som började med promenad, följt av lunch med H, seminarium om vetenskapen och jeanshandling med svåger så tänker jag tillbringa hela eftermiddagen och kvällen i soffan. MItt sällskap kommer att bestå av  postkodmiljonären, en stor karamellkungenpåse och kanske ett glas rödvin. Med andra ord är det inte ett dugg synd om mig.

Kräftskiva/personalfest med Stadium imorgon. Spännande och trevligt. Vi ska ta farväl till de som slutar och hälsa de nya välkomna. Jag har satt i papiljotter i håret morgondagen till ära.  Mitt hår är ett kaos, som jag inte vet vad jag vill göra med, för lång lugg för att vara kort och för kort för att vara lång.  Därför blev papiljotter räddningen. Får se hur det går utan syster dock, som jag har utnämnt till papiljottproffs. Men men, är väl bara att tvätta ur dem annars. Kläderna för kvällen är också bestämda, med tanke på att vi ska vara ute blir det en grå lång tröja, med röda strumpbyxor och rött skärp med mina nya stövletter till. Vi får väl se om det blir fint eller inte. Varmt hoppas jag i alla fall på att det blir.

A har börjat jobba igen efter en sommar av sjukskrivning med opererat knä som anledning. En ensam kväll är uppskattat, även om det är skönt med sällskap, Men egentid är något som är alldeles för underskattat i vårt stressade och socialtanpassade samhället där man skäms om man är ensam. Idag är jag en stolt ensam fredagsfirare ända fram till klockan nio, då jag ska klippa min svågers hår. ( Hur törs han??!)

De dagliga promenaderna är annars mina små filosofistunder. Jag använder dem till att vakna, att tänka på allt och inget och att skratta för mig själv åt Adam och Gry. Cant live without them. Vare sig programledarna eller promenaderna... Men den där Anders Timell har jag riktigt svårt för...

Min Flygande Jacob väntar på att jag ska ta ut den ur ugnen. Bäst att skynda innan den blir bränd...


Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback