skrattar högt

Core, spinning och pyttipanna, så var jag människa igen.Det är konstigt vad lite träning kan göra, rensa huvudet, fånga endorfiner och få en att må bra.

På något sätt är det skönt att fokusera på en,eller i mitt fall två eller tre saker, och släppa allt annat. Städning, tvättlagning och matlagning lämnar jag åt slumpen just nu. En skön känsla.

Idag skrattar jag åt alla som röstat på Moderaterna, i tron om att de kommer att få mer pengar att leva för, och i sin förskräckelse ser budgeten som lagts fram. "Nya arbetarpartiet", "mer pengar över efter skatt", skulle inte tro det, inte så länge du inte är stenrik.  Och det är du inte. För de 50 kronorna du får behålla mer efter skatt räddar på inget vis högre a-kasseavgifter, trafikförsäkringar, tandläkare och dyrare snus.

Välkommen till det nya Sverige, precis som du vill ha det!


Andras kommentarer
Postat av: Anonym

Håller med Elli. möter sjukskrivna o arbetslösa hela dagarna. Brist på pengar bidrar till ökad stress

2006-10-17 @ 19:06:48
Postat av: kalas

visst är det typiskt att man alltid ska behöva upprepa frasen "vad var det jag sa" =) hehe

2006-10-17 @ 19:56:21

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback