påkopplad

En befriande och skön känsla  är att jag har lyckats överleva inledningen av hösten utan att blivit fast i något tvprogram. Visst finns det många program jag skulle vilja se, men jag har dålig koll på att de går och när de går. De desperata husfruarna brukar jag titta på och gärna Du är vad du äter, som i sig är ganska fånigt, men ändå underhållande, som allt annat. Men annars har jag en relativt tvbefriad höst, vilket ger mig tid för att... sitta här...

Läser om ungdomars mediavanor och konsaterar att jag själv spenderar en massa tid med olika media, men däremot kanske jag inte räknas som ungdom så länge till. Hur länge är man ungdom och när blir man en ung vuxen? Idag har jag både sett på tv, surfat på internet, lyssnat på radio, lyssnat på mp3 och läst skönlitterärt, så än så länge passar jag in på min egen tes i min uppsats: att tv är mer en avkoppling är en påkoppling och att boken är det motsatta, dessutom konkurrerar de inte med varandra, utan fungerar parallellt, till olika syften. Tror jag.

Nu är det dags att undersöka vad forskarna tror, för vem bryr sig om mig?, dessutom har jag lovat mig själv att läsa 100 sidor litteratur idag, jag har läst 32. Dags för en rejäl spurt kan man säga. "kom igen Ella, kom igen..."




Andras kommentarer
Postat av: Bibbi

Hej! Tack för din kommentar och kul att det gick bra när du vikarierade! Många framställer läraryrket som så otroligt jobbigt och negativt...det börjar man tröttna på. Men som du säger - lyckas man nå ut, så är det guld!


Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback