"Det man inte har i huvudet..."

Fick gå upp i gryningen och cykla till Haga eftersom jag fått med mig nyckeln till all mediautrustning hem igår.( De hade utbrytit ett förtvivlat kaos på lärarlaget...) Jag fick i alla fall lite gjort och är nu förberedd inför dagens andra lektion. Dagens första påminde mig om varför jag vill bli lärare. Vilja, gensvar och förståelse.

Cyklade hem en sväng för att läsa lite norsk litteratur om media och ungdomar, och blev positivt överraskad över hur lätt det var att läsa norska. Dessutom kom ett fint läppstiftset med posten från Hennes. Ögonskuggorna man skulle fått var slut, så jag fick fyra läppglans istället. Bra grej.

Nu ska jag trampa iväg igen för att  luncha med J. Det är ruggans kallt ute och jag måste nog ta och inhandla vinterjackan snart. Mössa och vantar får duga så länge. 

Syster J är i Oslo och gör mig till en stolt syster. Det är vägen dit som gör mödan värd...


Andras kommentarer
Postat av: erika

oj, drygt! jag har sagt det förr, men jag säger det igen: du kommer bli världens bästa lärare.
puss på dig!

2006-10-18 @ 12:42:56

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback