bangare

Någonting är fel, huvudvärken går aldrig över. Den stör mig så mycket att jag fick lov att inse att en utekväll med flickorna i Stockholm inte var vad jag behövde. Efter en kväll med teater, en dag med lite shopping och fika med flickorna begav jag mig hem till Dalarna igen för att vila ut i soffan. Jag älskar Stockholm och jag älskar att umgås med mina tvillingflickor, men jag orkade inte med en hel partykväll. Och för en av de första gångerna i mitt liv gjorde jag vad man tydligen ska: lyssnade på min kropp. Men det var inte ett lätt beslut vill jag lova!

Hursomhelst fick familjen äntligen lite kvalitetstid tillsammans och det är alltid skönt. Bara vara. Pappa gav oss husrum och var vår personliga guide, systarna gladdes över ögonkontakten med Olle Sarri och mamma njöt av igenkännelse i Jösses flickor. Själv drack jag starkt kaffe, åt choklad och funderade över budskapet.  En bra teater, bra skådespelare och ja, ett bra, även om lite uttjatat budskap om jämlikheten i vårt land.

En ny vecka går till mötes med höstlov från Haga, intensvit plugg, tjejmiddag, Stadiumjobb och födelsedagsfest. En trevlig vecka vad det verkar.

A väntar i soffan på att jag ska göra honom sällskap. Mäklaren är på intågande.

Kjell Bergkvist, jag säger bara Kjell Bergkvist...

Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback