ännu en utgång

Ännu en söndag efter ännu en utgång. Efter en trevlig förfest med flickorna så bar det av till oktoberfesten och Bolanche. I öltältet var det bara 40 åringar, på Bolanche samma folk som vanligt. Att gå ut är något som är överskattat såvida man inte är arton eller singel. Jag är 24 och så långt ifrån singel man kan komma.

Att gå ut innebär även att man dricker mer och under längre tid än man skulle göra annars, man äter mer dålig och fet mat än man skulle gjort om man var kvar hemma och man förlorar en massa hjärnceller och förstör sin kropp. Idag klantar jag mig och svettas. Stackars, stackars kroppen! Det kommer att dröja länge tills jag går ut igen. Kanske ända till juldagen då alla är hemma och Bolanche faktiskt är roligt, inte bara en vana.

Däremot är något av det bästa jag vet att dricka gott vin i goda vänners lag, bara det inte blir för  mycket, men dock gärna för ofta.

Nu ska jag ta en promenad och få ur mig den sista alkoholen sen igår och sedan laga lite mat. Snart kommer A hem. Längtar!

Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback