alkohol

Att utnyttja vardagskvällar och göra något trevligt med vännerna istället för att bara slöa framför soffan, är något jag uppskattar mycket. Gårdagskvällen innehöll fler glas vin än vad jag tänkt mig, men vi hade väldigt trevligt. Det som dock börjat bekymra mig på sista tiden ( tidigare har det bara legat där som en tråkig biverkning) är alkoholens förmåga att bryta ner kroppen helt fullständigt. Vätskebrist med följande huvudvärk och en slö och seg kropp.När man ska vara så klok och duktig och träna och äta hälsosamt, varför rättfärdigar man då alkholen? Och då menar jag inte i antalet kalorier, utan i bra-för-kroppenfaktorer... 

Nej, jag tror att det får bli en nykter helg med en stor påse godis istället. Jag är övertygad om att det är bättre på alla sätt och vis, dessutom var det allt för länge sen min stackars kropp fick vila från alkohol. Det är nästan så att jag skäms när jag tänker på det.

Imorgon blir det nog till att gå och lyssna på lite reagge, även om det inte är favvomusiken, så är det alltid trevligt när det händer något.

Andras kommentarer
Postat av: svempa

Jamen visst äre så hörru, alkohål i alla former slår ut allt annat. Men tare lite take it easy, du vet ju hure kan gå, se på farsan och hans polare! Ja ta lärdom och ät godis medan du kan, för oss är det för sent. Annars så vete fan om inte det är värt att ta risken för att slippa disken. Håll i katten, det blåser om natten!

2006-10-15 @ 01:12:43

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback