knoll och tott

Ibland får man tillfälle att lära sig en läxa och ibland är det kanske det som krävs för att innebörden ska fastna och för att man ska förstå konsekvenserna av sitt handlande.

Ända sedan barnsben har mina föräldrar matat mig med informationen att man inte får träna när man har ont i halsen. ”Tänk på pappa som fått två hjärtmuskelinflammationer av att spela bandy sjuk…” löd visdomsorden. Jag har hållit mig till dessa ord, ända fram till igår då jag inte stod ut längre. Två veckor med halsont och följaktligen två veckor utan träning höll på att ta kål på mig helt och hållet. Efter två minuter på löpbandet kunde jag dock inte andas och efter pumppasset smärtade hela bröstet.

Back to scratch, nu har jag ännu mer ont i halsen än jag har haft tidigare och blir tvungen att  vila tills jag blir riktigt frisk. Min form som var så bra!

För en gång skull har jag tur i oturen för Knoll och Tott kommer hem imorgon. Syskonenergi är precis vad jag behöver just nu och det var länge sedan jag längtade så mycket efter dem. En sammankomst med familjen A innebär alltid högljudda samtal, långa diskussioner och mycket, mycket flum. Stela middagar får man alltså leta efter någon annanstans. 

Förresten så saknar jag mitt långa hår!  


knoll och tott

Andras kommentarer
Postat av: emma

hehehe...hår som växer såå fort....

2006-11-14 @ 20:06:04
Postat av: erika

hjärtmuskelinflammation var det väl ändå ;) ååååh! jag längtar efter dig med! ska bli toppen att få komma hem en kortis. massa kramar

2006-11-15 @ 07:09:16

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback