just do it

Stresstålig: att tåla stress. Tåla: stå ut med och tolerera. Jag står ut med stress, men jag tål det inte. Negativstress ger mig huvudvärk, hjärtklappning och ilskna anfall.


Under min höst har jag ändå motverkat mina stressbiverkningar genom en egen, enligt mig bättre, stressmetod. Denna metod går enligt Nike: s tecken och lyder därmed: Just do it. Jag gör det jag ska, följer mitt schema, planerar och förbereder inför morgondagen och låter dagarna passera. Jag har lärt mig att ringa de viktiga och jobbiga samtalen istället för att fundera på att ringa dem, jag förbereder mitt kaffe kvällen innan istället för att stressa på morgonen och jag ser inte på tv förrän klockan nio på kvällen, då jag är döende trött och utmattad.  

Min Just do it metod borde få en egen paragraf under just kapitlet ”Metod” i min uppsats, för det är den metoden som har minskat mina anfall, konstruerat min uppsats och gjort att jag faktiskt njuter både av mitt arbete och min kära uppsats. Allting fungerar och flyter på så länge man undviker att fundera. Eller så länge inget och ingen stör det fina, underbara, genomtänkta upplägget. För då faller allt. Men just do it, en ny levnadsprincip som hittills gör mitt liv lite enklare och mycket roligare.


Andras kommentarer
Postat av: erika

Du är den bästa mn storasys! Kloka ord från en klok fröken. Snart ses vi, yes. kram hej

Postat av: banana

shit, kunde inte sagt det bättre - just do it! har länge vart mitt motto här i livet... tre små ord men ack så visa... puss på dej vännen!

2006-11-30 @ 19:58:52
Postat av: banana

shit, kunde inte sagt det bättre - just do it! har länge vart mitt motto här i livet... tre små ord men ack så visa... puss på dej vännen!

2006-11-30 @ 19:59:10

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback