ett bra köp!

Jag har köpt ett par alldeles för dyra och alldeles för kalla stövlar idag, men de var fina, riktigt fina. Och det är bättre att köpa ett par dyra stövlar som man använder och håller än ett par som blir fula snabbt och går sönder, är min A helt övertygad om. Skoköp det är hans grej och där är det faktiskt jag som har tagit efter hans shopping: köpa dyrt och kvalité istället för billigt och dåligt. Mina svarta, platta, nya skin Vagabondstövlar kan jag ha varje dag, hela vintern. Övertygelsen är klar: ett bra köp!

Jag har även träffat min goda vän A idag, vilket är ännu en kompis som jag träffar allt för sällan, men det kan även bero på att hon bor i Yttrelånghed, långt bort i ingenstans.  Hennes närvaro värmde och gjorde mig glad och kanske till och med lite klokare. A hon är klok hon, på ett finurligt och bra sätt. 

 Dessutom har jag idag insett det positiva med halsont: när man inte kan träna får man tid med att göra en massa annat. Ikväll ska jag träffa J och S ( den senare som jag inte heller träffat på evigheter...) Effektiva veckan kan man kalla det!  

Imorgon är det den 3 november och min syster får fira sin 20:nde födelsedag utan släkten i Oslo. Konstigt. Som tur var har hon redan fått en hel bunt med presenter och dessutom mammas goda daimtårta. Imorgon får hon fira med vännerna i Norge och från och med imorgon är jag befriad från springandet på sytemet. Äntligen.  

Lite vemodigt dock, nu är inte lillan liten längre... Vilket även säger mig hur gammal jag är, jag får trösta mig med att jag snart, snart är gymnasielärare och därmed berättigad till att bli gammal.

anna       little angel




Andras kommentarer
Postat av: erika

Du är värd så mycket så ett par läckra skor kunde du väl få kosta på dig =) hade så bra i helgen nu gumman. saknar dig. kram

2006-11-03 @ 09:41:51
Postat av: Lillan

love you älskissyster. still lillan.

2006-11-07 @ 17:15:18

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback