Tvillingar med stort T



Bara en massa jobb. Hur mycket som helst faktiskt. Längtar tills fredag klockan fem, då blir det födelsedagsfika hos söta syster E och en två dagars lång ledighet. Skönt. Till råga på allt blir det grillning med världens bästa tvillingar på lördag. Mysigt värre.

Man inser ibland vilka vänner som är värda att ha. Dessvärre krävs det allt för ofta att det ska hända jobbiga saker för att man ska se vilka som är ens verkliga vänner och vilka som inte är det. Tvillingarna har mer än en gång under en massa herrans år fått mig att inse hur lyckligt lottad jag är som har dem. Tack. Många år till ska det bli! Och i helgen får vi umgås och ha det trevligt igen, måste passa på innan lilla Emma flyr till den stora staden. 

Så, har varit hemma i nån timme nu, ska snart upp och jobba igen. En hel heldag till. Men man kunde haft värre jobb än mitt. Stadium funkar fin fint tills jag är klar som lärare. (Allitration tror jag...eller någon annan stilfigur)

Så, snart dags att knyta sig. Sov så gott ni alla!


Andras kommentarer
Postat av: Hanna

Men vännen, vilka vackra ord du skriver. Blir nästan lite rörd här framför skärmen...eller åtminstone väldigt stolt över att ha en vän som du. Hade föresten grymt kul i lördags. Mådde mindre bra dagen efter dock...(kontrar med en eufemism...) Men det var det värt!
Ses lördag, puss.

Postat av: alma

Hej, är dina kompisar enäggs- eller tväeggs ? tvillingar alltså?

2007-05-14 @ 09:33:29
URL: http://www.tvillingsjal.blogg.se

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback