alla dessa krav...

Jag älskar sommaren. Jag älskar värmen, solen och badet, men mest älskar jag att njuta av att dricka kall öl i goda vänners sällskap och att grilla med familjen eller nära och kära.  Ändå kan jag tycka att sommaren är lite besvärlig. Det är en evig kamp att hinna vara ute i solen och hålla sig solbränd, att hinna träffa alla människor och att orka ta sig ut på kvällarna. Dessutom är jag väl inget riktigt fan av det här med sommarkläder. Höstens kläder är så mycket mer, fina jeans, varma mysiga tröjor och snygga stövlar.

Men nu har jag äntligen hittat en klänning jag älskar. Den är randig, lite tuff och inte så där megafeminin. Så jag är glad och skulle kunna ha på mig den dygnet runt. Rätt trött på min gaderob annars. Tror jag har råkat köpa för många shorts som jag inte trivs i och för lite linnen.

Och där har vi ännu ett problem med sommaren. I alla fall om man är student; pengarna. Är det någongång man vill ha pengar och vara rik så är det på sommaren. Då har man inte ett öre. Däremot blir man stenrik i september, och det kan ju vara bra, till höstgaderoben som jag älskar!


Trots allt detta så älskar jag sommaren. Jag har nyss varit i Spanien och blivit lite brun i alla fall. Dessutom fick jag tid att umgås med de bästa människor gud (eller mamma och pappa kanske)skapat. Systrarna. Jag har hunnit träffa mina kusiner och firat farmors 80 årsdag, vilken krutgumma, mer om det en annan gång.  Jag har varit på peaceandlovefestival och lyssnat på band, jag har hunnit umgås med världens bästa tvillingar och många, många fler. Och jag har än en gång insett att jag har världens bästa pojkvän.( Man inser inte vad man har förrän man är borta från det ett tag... eller inte har det längre, men det har jag som tur var!)

Ändå har sommaren bara börjat. Och trots att jag ska jobba så är det många kvällar av öldrickande kvar, många grillningar, mammas födelsedag , Gotland och Lasse. Inte illa va?! Så nu är det bara att ge järnet. Och när hösten kommer så är jag inte den som gråter...


Andras kommentarer
Postat av: Linda

hej vännen, kikade in en sväng, nu när jag fått din adress :-)Ja, visst är sommaren härlig! Men alla årstider har sin charm. Nä, nu skall jag verkligen gå och lägga mig... Är rätt trött. Det är jobbigt att vara själv hemma, jag fixar och pular med massa saker man inte hinner med annars och ack vad tiden går. Lite skönhetssömn skulle nog göra susen. Sänder med en länk till min blogg... KRAM


Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback