sprida lycka

Jag har rullat köttbullar denna helg, som aldrig förr. Mest av den anledningen att det  slog mig att vi barn plötsligt blivit vad man skulle kunna kalla vuxna och därmed kanske borde hjälpa till med förberedelserna inför den stundande julen. En insikt som kanske mest bidrog till att jag förstod att jag kanske börjar bli just det, vuxen. Och till att jag drog köttbullslotten...

Om sisådär en månad blir jag 25. Ångest mån tro? En aning. Men ändå inte. Jag vet vad jag vill och även vad jag inte vill. Jag kommer snartt att plocka ut en examen och får i höst stå som riktig gymnasielärare, jag känner mig trygg och glad om så kanske lite vilsen. Men trygg. Jag är snart 25 år och jag har aldrig mått riktigt dåligt. Inte för egen del i alla fall. Vissa får visst ta allt av den varan, men mår du dåligt mår jag dåligt.

2007 kommer att bli ett bra år och en start på något nytt. Det är jag säker på. Jag ska ta lyckan i mina händer och sprida ut det över dig och över oss.

Köttbullarna blev goda och det är dags för ett smakprov till lunch.

Andras kommentarer
Postat av: Göran

vad fint du skriver Elli / kram

2006-12-17 @ 15:19:28
Postat av: kalaskulla

tack för träningen! fortsätt sprida lycka!

2006-12-17 @ 20:18:58

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback