musikens djungel

Det är lite knasigt egentligen, först sitter man där dag ut och dag in och funderar på vad tusan man ska lyssna på för något. Skivorna, eller i alla fall filerna, känns slitna och lite tröttsamma. Men sen, någonstans mitt i mörkret så smäller det till, för hittar man en så finner man alla. Nikola ledde mig rätt igen och plöjde stigen åt mig i musikdjungeln. Plötsligt är Itunes så fullspäckat av underbara toner att jag inte vet var jag ska börja. En härlig insikt då timmarna vid datorn numer blir allt för många och allt för långa.

En städning och omsortering av cd-skivorna bidrog även det till en nostalgitripp och en känsla över att vilja höra allt, på en och samma gång.Coldplay, varför har jag inte lyssnat på dem på så länge, Parachutes är ju den bästa skivan, ever.

Tack pojkvän och svåger för att ni ledde mig tillbaka! Och ibland är det en fantastisk sak att kunna vara arg och skrika! You go girl!


Andras kommentarer
Postat av: erika

jag kan bara instämma. fullproppad itunes med ny musik. det är underbart. Ta hand om dig och hoppas det går bra hos dotktor. kram kram


Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback