Sådan mor sådan dotter

En heldag med förbredelser inför mammas stora dag imorgon. Hela familjen inklusive pojkvän var med och lagade mat, bakade och placerade ut bord. När jag tittade på mamma idag så förstod jag var mitt dåliga stresshumör kommer ifrån. Därför förstår jag precis hur mamma känner när hon tjatar på oss om allt och inget. Det är tillåtet när man är stressad, men bara då. Jag förstår även A´s utbrott när jag sprungit runt och stressat ett tag och han utbryter: " Sätt dig ner nu, jag fixar resten..."

Vilken pojkvän jag har, steker ett okänt antal fläskfílé och klipper gräset en ledig dag för min mammas skull. Frivilligt. Stora tacksamhetsskuld, för lång tid framåt.

Efter en nervarvning med Burger King, Kallurs och Kajsa är jag nu ensam hemma. Skönt. Tyst. Lugnt. I några timmar, snart är det dags att gå upp och gratta, baka och stressa vidare. Men när festen väl börjar, då ska vi ha roligast av alla.

Vuxenfester är det bästa jag vet. Verkligen. Snart är det kanske dags att ordna en egen, för det väl dags att inse att man är just det. Vuxen.

Tänker på något annat ett tag och fortsätter att leva i gränslandet. Det bästa av två världar.


Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback