Ensam?

Idag är den första höstdagen. I alla fall i mitt liv. Skolan börjar, ny kurs, nya människor och ny lokal. Det enda jag hoppas på är att mina kurskamrater:

1. Inte känner varandra allihopa och lämnar mig utanför.
2. Är trevliga.

Oddsen för ovanstående är nog ganska höga. Kruxet är att alla läst medie a och b här i Falun tillsammans, medan jag läst det i Gävle. För fem år sedan. ( Hoppas på att kunskapen finns bevarad någonstans långt in... ) Och oavsett hur social jag verkar och kanske är, så gillar jag inte att komma in i grupper där alla redan känner varandra, alla utom jag. Vad gör man på rasten? Går fram till dem och frågar hur kaffemaskinen fungerar,  gömmer sig på toaletten eller låtsas vara upptagen? Som rökare var det enklare, betydligt enklare, då var det bara att gå ut och ta en cigg och prata med de andra rökarna i klassen. Och vips, så hade du ett par, tre vänner.

Men nu är jag en stolt ickerökare, som får ta det den tunga vägen, le lite grann och vara trevlig. Borde funka det med, för det har det gjort förr.

Snart promenad med J. Råkade vakna tidigt, som vanligt nuförtiden. Så det blir en förmiddagspromenad istället för morgonpromenad för min del. Inte så illa det heller.

Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback