En ickerökare i Stockholm

En shoppinghelg i Stockholm, bestod min och A`s semester av denna sommar. Sedan i torsdags har vi gått gator upp och ner, burit tunga kassar och fått träningsvärk. Men vi har också njutit av älskade söder, varit på reaggefest på Mosebacke, popkväll på en krog som nog var en gaykrog och träffat vänner på Debaser..  Dessutom har vi umgåtts med min käre far och hans systers familj, ätit god mat och blivit fulla. Gott samvete, tunnare plånbok och fetare gaderob kom jag hem med.

Och just det, äntligen äntligen är jag ickerökare. Det har inte ens gått 24 timmar än, men jag lovar mig själv, och alla er, att jag inte ska röka en cigarett på över 20 år från och med idag. Det har tagit lång tid att erkänna för mig själv, och för andra, att jag verkligen var en rökare. Nu röker jag inte längre och det är en fantastisk befrielse, även om jag för tillfället är riktigt grinig. Hoppas på en lättare dag imorgon. Dessutom har jag köpt te i fina påsar som jag ska tillägna min kväll. Det funkar det med.




Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback