Chockad

Min gode barndomsvän A var och hälsade på oss idag med sin lilla flicka på 2,5år. Jag fick en chock den dagen för tre år sedan då han ringde och berättade att han skulle bli pappa. Min chock var inte lika stor idag när han berättade att han skulle bli pappa igen. Däremot kunde han även meddela att en annan av våra barndomskompisar skulle bli far...Som om inte det vore nog ska en tredje från vår mellanstadieklass få sitt andra barn.

Vi tjejer hänger inte riktigt med. Ingen från vårt gamla gäng har en tanke på barn. Eller en tanke har man väl alltid, men de planerna sträcker sig många år framåt. För oss alla.

Inte kunde man tro att det var dessa tre killar som skulle bli först. LIka lite som man kunde tro att en annan av våra killkompisar skulle bli politiker. Jag vet i alla fall vem som kommer stå som statsminister om säg tolv år...

Kvällen igår var trevlig. Riktigt trevlig. Men som vanligt var förfesten bäst. Lite sliten idag är jag dock.

Nu ska jag snart åka och hämta min telefon, som är ett antal dagar försenad.


Andras kommentarer
Postat av: kalaskullan numer kalaskulan

vill bara, bara säga att du är klok!


Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback