Beslutsångest!

Om det tar fem minuter att välja vilket bröd jag ska köpa, så tar det minst en halvtimme att välja en maträtt på en meny och flera timmar för att välja kläder till en speciell kväll. Då kan ni förstå hur mycket tankeverksamhet och ångest det ligger bakom ett beslut angående om man ska stanna hemma en kväll eller gå ut och ta en öl...

Inget av dessa beslut avgör på något sätt hur mitt liv ska komma att se ut. Ändå är de så jobbiga. Ännu värre är att jag alltid i efterhand anser att jag valt fel. Vad jag än väljer. För tillslut ger jag upp och tar bara något på måfå eller ångrar mig i sista sekund.

Ett litet steg på rätt väg är att jag har börjat beställa pizza / hamburgare/strips istället för någon vidrig sallad bara för att vara nyttig och sedan sitta och äta upp A´s pizza/hamburgare/strips. Jag är glad för att jag får äta pizza, som är mycket godare än sallad, och han är glad för att han får ha sin pizza/hamburgre/strips för sig själv...

Hursomhelst vet jag inte hur jag ska göra ikväll och det tar kål på mig att inte veta det. Förfärligt vad man kan ställa till det för sig själv... Eller som mamma skulle ha sagt: " Ha man inte problem så skapar man sig..."

Andras kommentarer

Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback