Solen skiner på oss

Det är fredag och tomt på skolan. Jag låter eleverna lyssna på Moraltestet i P3 och vi diskuterar etiken bakom våra ställningstaganden, bakom andras ställningstaganden. Det är så lätt att ha dubbelmoral, men kanske inte lika lätt att stå för det.

Krisitn och jag äter choklad och dricker kaffe. Jag Spotifyar, planerar lite, rättar lite, funderar lite, ser fram emot kvällen. Snittar, bag-in-box och de fina och ännu en fredagskväll i dess rätta bemärkelse. Det är helg igen och den första veckan är avklarad. Våren är snart här, för solen skiner minsann.

Andras kommentarer
Postat av: Linda

hej vännen,

jag läser och jag saknar, saknar dig och din blogg. hoppas 2009 ger mig tid till de saker jag vill göra och inte bara de saker jag måste göra.

KRAM


Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback