Känn pepp

Jag brukar sällan uppskatta våra så kallade arbetskvällar. Dels för att de innebär fyra timmars lyssnande och, ännu värre, stilla sittande, efter en stressig arbetsdag, dels för att de inte är tillräckligt givande för att motivera mig att sitta still i fyra timmar.

Idag var det annat. Jan Steinback talade om för mig att:

  • Man inte ska ha fortbildning i sina svagheter utan i sina styrkor.
  • Att 80% av ens arbetsdag ska innehålla det man anser vara sina styrkor.
  • Att de traditionella styrkorna (räkna, läsa, spela fotboll, musikbegåvning) inte bara är det viktiga, utan även de otraditionella.(skapa vi-känsla, vara en energikick, vara analyserande)  Dock är vi i skolans värd lite för bra att uppmuntra de traditionella. 
  • Att alla har styrkor, det gäller bara att hitta dem.
Jag älskar dessa vackra ord.

Andras kommentarer
Postat av: Linda

verkligen tankvärt!!

Jag känner mig nog 80% osäker varje dag, jag känner mig felplacerad och gnällig. Dags att ändra på det!

Kramen


Lämna gärna ditt avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback